Napísali o nás: Marketer’s View: Pandémia je veľkou skúškou stability (strategie.hnonline.sk)

S akým cieľmi vstupuje foodpanda na trh?

Našou ambíciou je byť „one-stop-shop“ pre zákazníka – byť mu vždy poruke, kedykoľvek si zmyslí, že mu niečo chýba a nemá možnosť ísť osobne do obchodu alebo reštaurácie. Chceme zákazníkovi poskytnúť čas navyše, ktorý môže využiť podľa vlastných potrieb. Zároveň, z hľadiska B2B partnerov smerujeme k posilneniu gastronomického segmentu – chceme vytvárať priestor pre rast ekonomiky i v sektore dlhodobo oslabenom.

V čom ste špecifickí v porovnaní s konkurenciou?

Foodpanda sa snaží poskytnúť zákazníkovi komplexné riešenie – v prvom mesiaci sme predstavili službu rýchleho doručovania jedál z reštaurácií v desiatich mestách SR. V októbri ponuku rozšírila služba ultrarýchleho doručovania nákupov vďaka spolupráci s Tesco Express v Bratislave, s víziou rozširovania tejto služby naprieč Slovenskom.

Aká je podstata konceptu pandamarket?

Pandamarket je koncept vlastných online potravín a tovaru pre domácnosť postavený vďaka sieti vlastných skladových & logistických priestorov. Vďaka tomu sme schopní garantovať kvalitu nákupov, dostupnosť v maximálnych časových rámcoch dňa a maximálnu efektívnosť v doručovacích časoch.

S akou odozvou sa stretol zahraničí?

Krivka popularity pandamarketu rastie. Na ázijských trhoch je tento druh služby už výrazne saturovaný, európske trhy v posledných mesiacoch zaznamenávajú prudký nárast záujmu. Pandemická skúsenosť posilnila dopyt po zefektívnení základných denných povinností, akými sú i bežné nákupy, a tu vidíme skvelú príležitosť pre rozvoj.

Ako ovplyvnila pandémia vaše plány na Slovensku?

Náš vstup na slovenský trh prebiehal v relatívne postpandemickom období, keď bola situácia v oblasti gastra rozvoľnená, avšak už na začiatku jesene sme zaznamenali rastúce obavy z príchodu ďalšej vlny pandémie, a teda potrebu byť logisticky pripravený na nárast dopytu po donáškových službách. Vďaka skúsenostiam z Česka z rokov 2020 – 2021 sme si vedomí, že pandémia je veľkou skúškou stability. Preto sme pripravení čeliť výzvam, či už na strane podpory našich B2B partnerov a podať im potrebnú podporu v oblasti edukácie a distribúcie, ale tiež marketingu smerom ku koncovému zákazníkovi. Súčasťou je aj príprava portfólia nami doručovaných jedál a tovarov vrátane bezkontaktného servisu a podpory bezpečnosti nákupov.

Na čom momentálne pracujete, aké sú vaše priority?

Pracujeme na raste distribučnej siete vrátane siete našich partnerov tak, aby sme sa stali strategickým pilierom rýchlosti, variability, dostupnosti a kvality. Je pre nás dôležité tieto ambície smerovať podľa požiadaviek trhu a samotného zákazníka. Vnímame jeho požiadavky a pracujeme na skvalitňovaní každého detailu tak, aby sme posilňovali pozitívnu zákaznícku skúsenosť. Súčasťou priorít je i podpora B2B partnerov, aby vďaka ekosystému našich služieb mohli spoločne s nami dlhodobo rásť a nielen prežívať pandemické obdobie.