foodpanda prináša na Slovensko rýchlosť, kvalitu, flexibilitu, variabilitu doručenia – a najmä čas

Na začiatku bol – Hero. Delivery Hero. Niklas Östberg, ktorý uviedol do života svoju víziu, ale „stále je hladný po ďalších“. Slovo „hladný“ je v tomto prípade viac než výstižné. Holanďan Niklas Östberg pred desiatimi rokmi, obrazne povedané, vyhlásil vojnu hladu. V Berlíne založil online donáškovú službu, z ktorej je dnes medzinárodný gigant pôsobiaci vo viac ako 50 krajinách sveta na štyroch kontinentoch. Misia je už roky nemenná: doručiť čokoľvek, čo sa doručiť dá, až k dverám v čo najkratšom čase. Jedlo, kvety, drogériu, hračky, granuly pre psieho miláčika. Kedykoľvek.

V Česku je „doručovacím hrdinom“ služba Dáme jídlo. Na Slovensku – foodpanda. Dve služby v susedných krajinách spojené jedným vedením. Spája nás história, podobná mentalita – a teraz už aj možnosť expresného doručenia objednávky v horizonte niekoľkých minút, zastrešená silnou medzinárodnou značkou.

Za september pokrytých desať miest

foodpanda vstúpila na slovenský trh v septembri 2021. Má sa o čo oprieť: pod touto značkou si zákazníci po celom svete môžu dopriať jedlo zo 115-tisíc reštaurácií v 400 mestách v 13 krajinách. Skúsenosti rýchlo nachádzajú úrodnú pôdu aj na Slovensku. V desiatich mestách – od Bratislavy po Košice – ponúka foodpanda novú úroveň doručovania. Prepracovaný systém umožňuje flotile kuriérov doručiť objednávku takmer okamžite – ide totiž predovšetkým o doručovanie toho, čo ponúka miestna lokalita a miestni obchodníci. Práve to umožňuje maximálnu rýchlosť a flexibilitu doručovania. „Nie sme len klasická donášková služba na rozvoz jedla, našou víziou je byť skutočne ‚everyday essentials provider‘, čiže k dispozícii priamo v lokalite zákazníka so všetkým, na čo si spomenie, že mu v danej chvíli chýba, či to už bude jedlo, alebo nákup. Nesieme ľuďom čas na čas,“ hovorí Filip Fingl, CEO foodpanda Slovensko a dodáva:Máme skúsenosti, že objednávka – a nie úplne malá, hoci aj 15 položiek –  vám môže prísť aj do desiatich minút od odoslania cez appku. Človek môže mať pri takejto rýchlosti pocit, že to, čo si v appke práve objednáva, zároveň v tej chvíli už niekto kladie do tašky. Objednanie a doručenie sa odohráva v rámci jednej lokality. A to zabezpečí nami proklamovanú rýchlosť.“ 

Spolupráca so sieťou Tesco Expres

Streda, 20. októbra 2021 priniesla nový impulz pre ešte väčšie zrýchlenie a vylepšenie „quick commerce“, ultra rýchlych doručovacích služieb. Prvým partnerom foodpandy v rámci „quick commerce“ je Tesco Expres – zapojených je prvých jedenásť obchodov v Bratislave. Službu je možné využívať cez web aj aplikáciu. Čo v tomto prípade znamená „quick commerce“? „Chceme zákazníkom priniesť potraviny, kvety, drogériu. Asi tak, ako keď idete do nákupného centra a pobeháte viac obchodov. Je pravda, že chladničky takto asi doručovať nebudeme, ale bežné veci do domácnosti bez problémov. Chceme ľuďom šetriť čas,“ vysvetľuje Daniel Pátek, managing director foodpanda Slovensko. Ponuka tovaru, ktorý si zákazník z Tesco Expres môže cez foodpandu objednať, sa každý týždeň rozširuje a zároveň sa sleduje predajnosť. K dispozícii sú okrem podsekcií ako potraviny, nápoje, víno, kozmetika aj filtre na akciové ponuky, dopravu zadarmo, typ obchodu a cenovú hladinu. Možnosť expresne rýchleho obdržania objednávky je ako stvorená pre nepredvídané situácie ale aj pre komfort objednávky. Bleskové doručenie priamo k dverám ušetrí kopec času – aj nervov. Samozrejme, foodpanda robí všetko pre to, aby sa spolupráca s prevádzkami Tesco Expres z hlavného mesta rozšírila aj do iných slovenských miest. A časom chce ponúkať tovar nielen z obchodnej siete, ale zapojiť do celého ekosystému doručovania plánuje aj malé lokálne obchody, v ktorých sú zákazníci zvyknutí na špecifickú ponuku, akú nájdu len tam. Tieto obchody sa v tejto fáze môžu pre spoluprácu s foodpandou registrovať.    

Prvý pandamarket na Slovensku

Ďalšia novinka pandamarket čaká zákazníkov foodpandy v novembri. Je to koncept akejsi distribučnej predajne, ktorá funguje prostredníctvom online objednávok – cez web alebo aplikáciu. V Česku je tento koncept predaja už veľmi osvedčený, lebo vie zabezpečiť ultrarýchlu donášku. Aj tu je kľúčová lokálna dostupnosť. „pandamarket obsluhuje iba susedstvo, priame okolie, ani tu nechceme voziť tovar cez celé mesto,“ hovorí Mikolaj Komorowski, riaditeľ pandamarket Slovensko. „Budujeme tak ďalšiu jednotku do susedského ekosystému, ktorá umožňuje objednávať potraviny a veci do domácnosti s prísľubom ultrarýchleho doručenia. Do dvadsiatich minút vám náš kuriér s úsmevom zaklope aj s vašou objednávkou pri dverách.“

pandamarkety dnes v Bratislave, zajtra v ďalších väčších mestách, pozajtra vstup do menších miest – to je zrýchlená, ale reálna vízia. „Nechceme sa teraz biť do pŕs a s veľkou slávou ospevovať koncept pandamarketu, keď tu máme zatiaľ iba jeden v Bratislave. Chceme čo najviac expandovať  a ponúknuť tak ľuďom všade na Slovensku možnosť rýchleho nákupu“, hovorí Filip Fingl a dodáva: „pandamarket nie je klasický obchod v zmysle – príde zákazník a s košíkom v ruke chodí okolo regálov. Je to tzv. „dark-store“, čiže obchod určený iba na rozvoz. Prišli sme s tým ako prví v Česku a rovnako s tým ako prví prichádzame na Slovensko.“

pandamarket okrem rýchlosti doručenia ponúka niečo navyše: bude to spolupráca  s miestnymi partnermi – pekárňami, mäsiarmi, vinármi. Proces registrácie týchto lokálnych partnerov práve prebieha. Vďaka tomu bude sortiment v pandamarkete navýšený o lokálne špeciality. Tie sú iné v Bratislave, iné v Košiciach… „Štandardný sortiment obohatený o lokálne produkty, kompletná ponuka aj nepotravinového tovaru do domácnosti, to všetko dodané domov v priebehu minút – v tom je pandamarket iný,“ hovorí Mikolaj Komorowski.

 Ako opäť hovorí Filip Fingl: „Dnešný zákazník nechce myslieť na objednávku niekoľko hodín dopredu. Chce ju mať vybavenú v horizonte niekoľkých minút, a to aj v zónach, kde nie sú štandardné predajne.“ pandamarket budú môcť teda zákazníci využívať na doručenie potravín, drogérie, domácich potrieb v priebehu niekoľkých minút aj v oblastiach, kde chýba bežná sieť obchodov.


Prinášame vám čas

Celý formát rýchleho doručenia objednávky – pod jednu hodinu, zvyčajne do 30 minút, v prípade pandamarketu do 15 minút – je postavený na premyslených technologických inováciách. Rýchla objednávka cez appku alebo webovú stránku, prepracovaný dispečerský algoritmus, rýchli kuriéri… Tí sú pre foodpandu osobitou kategóriou. „Títo ľudia sú pre nás veľmi dôležití,“ hovorí Tomáš Kýček, Head of Sales foodpanda Slovensko.. „Vytvárame pre nich stabilné prostredie s atraktívnymi balíkmi odmien, vrátane špeciálnych programov zameraných na bezpečnosť. Keďže objednávky vybavujeme ultra rýchlo, potrebujeme dobre zvládnutú logistiku. Kuriéri sú v nej veľmi dôležitým článkom. Učíme ich, ako pristupovať k zákazníkom, ponúkame im nefinančné benefity, vytvárame pre nich podmienky, aby boli v práci šťastní. Počúvame ich a vedieme s nimi dialóg.“ Kuriéri majú slobodnú možnosť voľby, či už pri využívaní dopravného prostriedku – auto, skúter, oboje buď vlastné, alebo požičané od externých partnerov, bicykel, aj vlastné nohy – a takisto budú mať možnosť zvoliť si spôsob vyplácania odmeny: mesačne alebo po každej smene.

„Nebudeme zisťovať, ako segment funguje, to už urobili iní. Zákazníci požadujú rýchlosť, flexibilitu, kvalitu, variabilitu a intenzívnejšie prepojenie lokálnych možností. Stále však zdôrazňujeme, že zákazníkom prinášame hlavne čas, na ktorom im záleží,“ uzatvára CEO foodpanda Slovakia Filip Fingl.

Viac informácií nájdete na stránke www.foodpanda.sk alebo na www.press.foodpanda.sk

Profily manažmentu Delivery Hero Slovakia

Ing. Filip Fingl (33), Managing Director CZ/SK Delivery Hero

Pod nadnárodnou značkou Delivery Hero, špecialistu na food delivery a quick commerce, vedie Filip Fingl dcérske spoločnosti v Česku aj na Slovensku ‒ Damejidlo.cz, Damemarket.cz a foodpanda Slovakia. Po štúdiu na VŠE a Univerzite Karlovej začal svoju kariéru v českej pobočke konzultantskej spoločnosti BCG. Neskôr zbieral skúsenosti ako Investment Manager pre Rockaway Capital alebo Strategy Director pre MallGroup. Od roku 2018 vedie Damejidlo.cz, ktoré pod jeho taktovkou úspešne rastie a tohto roku priviedol službu do čiernych čísel. Rád cestuje, športuje a vzhľadom na to, že sa profesionálne špecializuje na „ultrarýchlosť“, zrejme neprekvapí, že má rád rýchle autá.

Daniel Pátek (36), Managing Director foodpanda Slovakia

Daniel študoval na Vysokej škole ekonomickej v Prahe a štokholmskej School of Economics. Pracovne pôsobil v Amerike, Česku, Nemecku, Holandsku a Číne. Zastával rôzne pozície v projektoch realitného alebo obchodného typu a postupne sa dostal k riadeniu. Pred piatimi rokmi sa rozhodol venovať sa stratégii – smerovať firmy v súlade s jej ambíciami a víziami. Na tejto spolupráce sa dohodol so službou Dáme jídlo v Česku a pri otváraní foodpandy na Slovensku bol zároveň menovaný do pozície managing director. Jeho úlohou je rozbehnúť foodpandu na Slovensku. Vo voľnom čase rád chodí po horách, vrátene Tatier, športuje z jedál ho najviac poteší pravá talianska pizza. 

Mikolaj Komorowski (48),  Director Dámemarket CZ a Pandamarket Slovensko

Profesionál s dlhoročnými skúsenosťami, ktoré čerpal počas pôsobenia na poľskom, českom a slovenskom trhu. Po ukončení Academy of Economics v Krakove prežil 14 rokov v spoločnosti Ahold Czech Republic, kde sa venoval expertíze a znalosti retailového trhu. Jeho kariéra sa ďalej rozvíjala na vedúcich pozíciách v MAKRO Cash & Carry Polska, MOL Česká republika a tiež CEJS Group. V rámci skupiny Delivery Hero SE pôsobí druhý rok s cieľom budovať a rozvíjať oblasť quick commerce formou tzv. dmart predajní.

Tomáš Kýček (38), Head of Sales

Vedie business development v tíme foodpanda Slovensko, zároveň stojí v čele Sales Performance tímu v českej platforme Dáme jídlo. Profesijne sa začal angažovať už počas vysokoškolského štúdia v telco spoločnostiach O2 a T-mobile. Svoje zručnosti v oblasti rozvoja obchodu a krízového manažmentu rozvíjal v spoločnosti Alza na troch trhoch ‒ Česko, Slovensko a Maďarsko. Od roku 2019 vedie tím Sales performance v najsilnejšej quick commerce spoločnosti v Českej republike Dáme jídlo, ktorá spolu s foodpandou patrí do skupiny Delivery Hero.

Kristína Poláková (37), Chief Marketing Officer, foodpanda Slovensko Skúsená profesionálka so skúsenosťami s analýzou a využívaním trhových príležitostí na zavedenie nových produktov a značiek. Spolupracovala so spoločnosťami, ako sú Unibail-Rodamco-Westfield, Novartis, Pernod Ricard. Pre Tatrabanku a Moneta Money Bank rozvíjala marketingovú komunikáciu a tvorbu digitálnych stratégií. V úlohe CMO značky foodpanda Slovensko je jej úlohou dostať do povedomia a dlhodobo etablovať značku na slovenskom trhu. Popri práci sa venuje cestovaniu, rodine a maľbe.